Kahramanmaraş Depremlerinde Oluşan Hasarlara Bağlı Ampirik Kırılganlık Eğrilerinin Elde Edilmesi Projesi

by Ramazan Özgür İridere | Ara 12, 2024
Proje Başlığı: Kahramanmaraş Depremlerinde Oluşan Hasarlara Bağlı Ampirik Kırılganlık Eğrilerinin Elde Edilmesi

Projenin Destekleyicisi: Doğal Afet Sigortaları Kurumu

Proje Yürütücüsü: Arş. Gör. Tolga Çınar (İstanbul Teknik Üniversitesi)

Araştırmacı: Arş. Gör. Yiğit Berat Kaya (Gebze Teknik Üniversitesi)

Proje Bursiyerleri: Ayça Aytemiz (İstanbul Teknik Üniversitesi), Güneş Ataş (İstanbul Teknik Üniversitesi), Kaan Günel (İstanbul Teknik Üniversitesi)

Danışman: Prof. Dr. Alper İlki (İstanbul Teknik Üniversitesi)

Bu çalışma kapsamında, Kahramanmaraş depremleri sonrası yapılan hasar tespit çalışmaları sonuçları kullanılarak ampirik kırılganlık eğrilerinin elde edilmesi amaçlanmaktadır. Ampirik kırılganlık eğrileri, geçmiş deprem hasar gözlemlerine dayalı olarak oluşturulan ve belirli bir sismik etkiye maruz kalındığında, belirli bir bina tipinde, belirli bir hasar durumuna ulaşma veya bu durumu aşma olasılığını tanımlar.  Ampirik kırılganlık eğrileri elde edilirken yapılara ait koordinat bilgileri, zemin özellikleri, deprem etkisi, bina yapım tarihi, kat sayısı ve yapıya ait hasar değerlendirmesi kullanılacaktır.

İTÜ İnşaat Fakültesi

ins-anasayfa

İnşaat Fakültesinin hedefi, sürekli gelişme yaklaşımı ile yürüttüğü ve uluslararası ölçekte de kabul gören öğretim, araştırma ve sanayiye yönelik hizmetlerindeki başarısı ile İTÜ'nün önde gelen fakültesi olmak ve Üniversitenin değerleri ve geleneğini ilke edinerek yürüttüğü politikaların takipçisi olmak, bu politikaları geliştirmek ve yenilemektir.


Bilgi birikimlerini mühendislik problemlerini çözmede ve tasarım yapmada etkin olarak kullanma yetisine sahip, çevreye, topluma ve etik değerlere karşı sorumluluklarının bütünüyle farkında olan çağdaş mühendisler yetiştirmek.


İleri teknolojiler ve çok disiplinli mühendislik alanlarında bilimsel ve uygulamalı araştırma yürütme becerisine sahip yüksek lisans ve doktora düzeyinde mühendisler yetiştirmek.